Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.04.2010 07:41 - ДАЛИ „УЗРЯХМЕ” ИЛИ БЕЗИЗХОДИЦАТА НИ ПРИТИСНА
Автор: brand Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1358 Коментари: 2 Гласове:
1

Последна промяна: 20.02.2011 22:12


Дали „узряхме” или безизходицата ни притисна
www.hr-advice.info

http://www.standartnews.com/news/details/id/65562/%D0%A1-%D0%B4%D0%B2%D0%BE%D0%B9%D0%BA%D0%B0-%D1%81%D0%B5-%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D0%B0-%D0%B2-%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BD-%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81-

Не е грешно училищата да наречем светилищата.

В-к „Стандарт” действително показва стандарт.

А министерството на просвещението осветление на очакваното просветление.

Доста прогресивно и осъвременено виждане, което дава надежди и за добри резултати.

Действително, въпросът е актуален, важен и задълбочено представени вижданията за отглеждане цвета на нацията.

Критикари много и ще има вероятно, както при всяка една реформа.

Реформата трябва да се реформира..т.е. адекватно актуализира в настоящото пост-модерно общество, в което все още сме на опашката по всичко! 

Най-много ми харесва, че Проекто-законът за училищното образование ще бъде предоставен за обществено обсъждане.

Похвално е да се гласува кредит на доверие на двойкаджиите, но...

Едва ли г-н Министре, двойкаджията, който сте пропуснали в по-горен клас така да се каже „авансово” Ви е проблемът?! За статистиката – да ще си подобрим процентите, сравнени с европейските, но...главната причина не се ли отстрани, защото двойките са следствието...нещата няма да се оправят, ако ще да превърнете училищата в Питагорова школа!

Каквато и козметика да предложите, оценки за поведение, целодневно обучение, предучилищна възраст от 5.г.  възраст на децата, профилиране на последните две години, глоби на родители и тем подобни, ако не положите усилия да приобщите учащите си да заобичат родното училище, та дори да не им се излиза от там, ще бъде неефективно и безрезултатно!

Никак няма да Ви е лесно г-н Министре, цялата тая разбъркана прежда да я разплитате и да изплетете нова, красива, по мярка и удобна жилетка, образно казано.

Затова се вслушайте в гласа на народа.

Аз само от гледната точка на кариерното консултиране ще добавя, имайте впредвид две много съществени реалности:

ПЪРВО

Техническата обезпеченост на учебните заведения от детските градини до ВУЗ с адекватни на пост-модерното съвременно общество пособия, апарати, уреди, компютърни зали, адекватен на профила на учебното заведение софтуер, ако не за усвояване, то поне за запознаване на учащите се за тези възможности, характерни за техния профил на обучение.

ВТОРО

Гъвкава политика за бърза, адекватна  на най-високо технологично ниво програма за усъвършенстване квалификацията на преподавателските екипи, за да превъзхождат поне с една степен нивото на съзнанието, уменията и възможностите на учащите се.

Няма какво да задържи един ученик в клас и да привлече вниманието му в час, ако му се говори на езика на техниката за преподаване от миналия век.

ТРЕТО

Духовната култура, включваща ценностите на един подценяван българскн  духовен учител Петър Дънов, а не допотопни вероучения.

Кариерното консултиране не само на учителите, а и на учащите се от най-ранна възраст за насочването им в последващи етапи на обучение, там където ще бъдат най-ефектини за себе си и за бъдещето на своя народ!

Много е лесно да бъдем съдници, а не съпричастни към проблемите на собствената си нация и народ или да търсим сламката в окото на другите, без да виждаме гредата в своите очи. Свикнали на досиета, компромати, проучвания и привиквания, забравихме, че критиката, която е градивна е в същност в основата на прогреса.

Ваденето на кирливи ризи не е сила, то е най-голямата слабост на безсилните личности да се справят с дадено свое задължение!

 





Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Българското училище
24.04.2010 08:45
действително се нуждае от реформа,която е по-скоро духовна,идейна.Във всяко училище вече има компютърни кабинети,затова пък няма спортна база,няма и лабораторни кабинети за упражнения и опити,няма кабинети по рисуване,зали за тържества,работилници....
цитирай
2. brand - Българското училище
24.04.2010 16:50
Да!
Има истина в това, че училището /цитирам/ "действително се нуждае от реформа,която е по-скоро духовна,идейна" но ТОВА Е МНОГО ТЕЖКА ЗАДАЧА ЗА ПЕДАГОГИЧЕСКИТЕ КАДРИ, защото това е свързано с промяна в СЪЗНАНИЕТО, а не в ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДИРЕКТИВИ.
Второ ... може ли някой да ми посочи име на учител /може и да има и такива-но те предполагам са малко/, който сам - ДОБРОВОЛНО е извадил пари от джоба си /сам да инвестира в себе си/ и е придобил някаква допълнителна компетенция, която я изисква работното му място, а административно това все още не е уредено, а в същото време Живота го налага.
Друго, което също не е за подценяване, че в настоящия етап учениците вървят на светлинни години преди спусканите им за обучение програми, както и пред "информационните" умения на преподавателите.
Е - тогава в тази ситуация, кое ще бъде по-работещо ?!
КРЕАТИВНИ ПРЕПОДАВАТЕЛИ или СИЛНА МАТЕРИАЛНА БАЗА ?
Или и двете !

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: brand
Категория: Лични дневници
Прочетен: 424376
Постинги: 192
Коментари: 97
Гласове: 343
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930